15. nov. 2008

Skoleoppgave

Jeg tenkte å vise noen ting min datter har laget i forbindelse med en skoleoppgave i 10 kl.

Det ene var en gjenbruksoppgave.
Hun kjøpte et istykkerklipt ullteppe på Fretex til 20 kr.

Av det laget hun dette hjertet.

Et sitteunderlag som ble tovet i vaskemaskin.

Tildatøffler med for av samme teppe.
Pyntet var en blonde av en gammel babyskjorte plus en perle.

Den andre oppgaven var å lage en serie produkter av eget design. Hun jobbet masse med planlegging å hadde mange planer. Problemet var bare at skolen hadde jo så dårlig utvalg av materialer.
Hun tok derfor turen til et par bruktbutikker igjen for å finne noen stoffrester og materialer.
Synd hvis kreativiteten skal stoppes av manglede midler på skolen, men slik har det blitt da.
Hun ville egentlig ha alle produktene i samme stil og en egen liten logo på, men sånn ble det ikke.
Tiden ble for knapp. Jeg prøvde å rettleie og bistå så godt jeg kunne.
Hun syns nok jeg var noe pirkete, men hun ble fornøyd med resultatet.

Stoffene var i minste laget, så marginene var veldig små, og tingene måtte lages etter størrelsen på stoffet.


Det ble en Tildainpirert veske.
Knappene er også gjennbruk.



En liten pengepung.


En pompadur med bilde av henne selv som liten.
Er ikke denne søt ?

Noen duftposer med lavendel.



Klehenger ble trekkt med en stoffremse og blonde.


Hun laget denne permen til arbeidsplan og vurdering av smårestene som var igjen.
Den ble SÅÅÅ kuul!


Læreren ble så fornøyd!
Tok alle produktene med til lærerværelse for fremvisning.
Karakteren ble også topp.







1 kommentar:

Anonym sa...

Hils din datter og si at hun fortjente toppkarakteren. Jeg har sydd siden jeg var 13. Nå er jeg 60. Nettopp det at detaljene er nøyaktig og pent utført gjør at resultatet blir så fint. Jeg har en datter som fikk sine grunnleggende sykunnskaper av meg. Hun syntes nok jeg var svært pirkete, men nå er hun flinkere enn sin mor. Se http://lappesola.blogspot.com
Lykke til videre. Hilsen Toril. (magnar@aspaker.no)