12. jan. 2009

Puter



Jeg har startet et nytt puteprosjekt...
Laget en mønster på et broderi etter noe jeg fant i et gammel blad.
Så fant jeg en stoffrest jeg har kjøpt på loppis en gang.
Stoffet var ikke stort nok til at jeg fikk lage puten som jeg tenkte.
Fikk klipt til og startet broderi i går, men så hadde jeg selvfølgelig ikke de rette fargene på garnet jeg ville ha.
Mente det skulle være bare gjennbruk her da.... Får improvisere da.

Skulle ønske jeg hadde fargekart på DMC brodergarn og de fine boksene med restegarnkort som er å få. Kansje jeg kunne laget noe selv.
Får sy innepute imens.



Eller har jeg også et restaureringsprosjekt på gang.
Jeg har noen gamle (4) oldemorsputer med rosebroderi og velourtrekk.
Jeg har plukket de ifra hverandre. Vasket dun innerputene og noen av de måtte også syes nytt trekk. Merkelig så dårlig arbeid mange gjør på sitt håndarbeid. Det har jo noen års virke bak seg, men hadde de vært sydd bedre hadde de holdt lenger.
Det er jo synd å tukle med det gamle sakene, men syns de må være holdbare og kan tåle noe behandling i et hjem.
Syns ikke broderferdighetene var noe å skryte av heller, men får se sjarmen i det.
Mange sømmer har glidd ut og fargen var så utvasket. Jeg har frisket opp fargen på 2 sorte trekk.
De ene trekket var helt ubrukelig, så der må jeg finne på noe.
Nå gjenstår det å få montert de i sammen på en best mulig måte.
Ser ikke så bra ut her, men tror de skal bli noen lunde etter noen timers arbeid.









Må vise en pute jeg kjøpte meg nyss. Syns den var så hærlig.
Tror jeg har litt putedille.








Ingen kommentarer: